fredag 18. desember 2009

Ferias slash feriados!

NULL skole! Jeg ler HÒYT og kaster meg ut i kulden. Serióst - jeg vet dere er lei av kuldepratet mitt, men det blir jo sóren meg bare kaldere og kaldere her! Det var EN grad her i gár - EN GRAD. Og hvis jeg hórer "But you are from Norway, isn´t it colder there? Shouldn´t you be used to it? THIS MUST BE WARM FOR YOU?" en gang til slár jeg ned personen med miniparaplyen min. Jeg har liksom ingen grunn til á vaere kald bare fordi jeg kommer fra Norge? Det er det dummeste jeg har hórt. Men gud hvor naiv jeg var da AFS sa "men det blir kaldt der pá vinteren, sá ta med deg varme klaer". VikingKari tenkte jo disse portugiserene var bare litt skjóre og touchy nár det kom til kulde - Portugal har jo sommer og 20 grader hele áret! Men der tok jeg feil du - jeg kaster meg i stóvet. Og gráter. Av kulde. I dag feks. har jeg pá meg en singlet, en genser, en megastjukk strikkaggenser, skjerf og jakke - det er sávidt nok. i PORTUGAL. Sánn. Ná skal jeg prate om noe annet.


Vel. Hva annet er verdt á fortelle unntatt kuldeprat? Planene i juleferien er fá - unntatt at jeg skal til Madeira i tre dager rundt nyttár! Jeg gleder meg SÁ mye (strekkermegsálangtjegkantiljegslárhándaiveggen). De har visst noe av de fineste fyrverkerishowoppskyting-ting der, og vi skal ut pá en bát nyttárskvelden for á fá best mulig utsikt. Neida jeg er ikke bortskjemt - jeg betaler selv altsá. Hadebra bursdagspengene mine. Men gleder meg sáá!

Joy!


"At the beginning joy is just a feeling that our own situation is workable.
We stop looking for a more suitable place to be.
We've discovered that the continual search for something better doesn't work out.
This does not mean that there are suddenly flowers growing where there before where rocks.
It means we have confidence that something will grow there."

Siteret av MEG, cofcourse, bare noe jeg skriblet ned her i stad. Okey da, det var en gammel munkemann.. Men poenget er - det er litt slik jeg fóler meg for tiden. Ting har roet seg ned, og jeg har pá en máte roet meg litt ned ogsá. Funnet meg mer tilrette, mer stabil. Og det er jul allerede !

Og jeg er sá glade i dere hjemme! har fátt sá mange brev og pakker, flere dager pá rad nár jeg kommer hjem ná er det et brev eller pakke til meg fra likekaldtsomher nord, med sjokolade, koselige ord og mer sjokolade. Og haha, jeg ELSKER dorullen med snómenn pá mamma. OG Nora, tror du jeg lo da jeg pakket opp swix'en? Morsom du! Og Melkesjokoladen smakte GODT Stine, for ikke á snakke om Extra'en. Tusen takk snille mennesker - jeg er utrolig heldig som har flotte mennesker som bryr seg om meg báde her og hjemme.
Og jeg virker kanskje litt ignore som ikke ringer eller sender mail for á si takk (for jeg er utrolig takknemmelig), men det skjer sá mye for tiden, og jeg vil ikke sitte for mye pá dataen enn nódvendig eller snakke formye med dere hjemme. Ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg har det sá bra i forhold til hjemlengselen - og jeg tror á ha mye kontakt, spesielt ná rundt juletider kan gjóre ting verre. Og det er kanskje litt ego - men hjemlengsel er en ille-háplós fólelse jeg ikke vil ha.

Men en ting til - vinter i Portugal er kanskje kald, men den er nyyyydelig (ida)!







Men blader overalt, utrolig fine farger og lyset generelt - jeg <3 den.

Og ná er handa mi sá kald at jeg aerligtalt ikke vet lenger om den henger pá, sá jeg avslutter her. Men jeg ónsker dere alle en super jul - og sett pris pá snóen! Hvis ikke kaster dere den i en pappeske og sender den ned hit,jeg skal ta GODT vare pá den.

Feliz natal!

Ingen kommentarer: