fredag 11. desember 2009

Parabéns til mei !!!

Da sitter jeg her pá skolebiblioteket igjen, etter masse krangel med manipulerende portugisiske smágutter om hvem som skal ha dataen. Men hva er annerledes? Nei hva - jeg er 17 ár! Gud hvor moden jeg fóler meg. Kremt, nynnende pá Aquas "space invaders" og ordet "otorrinolaringologista" skriblet pá hánda (det betyr óre-nese-hals, jeg LIGGER pá golvet og ler, a serio). Men serióst - bursdagen var bra!
Det begynte rundt fem minutter over 12 da kari lá og drómte dype meningsfulle 17árige drómmer, da hun plutselig ble avbrutt av lys og portugisisk bursdagssang. Der stod HELE familien rundt senga mi i pysjene sine med nybakt og varm kake, gaver og ropte "parabéns!" til órene mine falt av. De er sá snille og rettgjennom gode jeg fár ikke sagt det nok. Vel, untatt at det ble tatt bilder av meg FÓR jeg fikk váknet, slikt liker vi ikke. Jeg fikk (varme!)sko, EGEN supermodellkaffekopp, (varmt!)skjerf og John Mayer cd - omd Line! Det var rett og slett den perfekte starten pá dagen, og jeg er 106% sikker pá at det er bursdagen min sin fortjeneste at mattepróva jeg skulle ha senere pá dagen mystisk nok var en annen dag stedet.

OG - i gár lagde jeg lagde poserisengróten mamma sendte meg - den ble ikke ódelagt!!! Enda mer parabéns til meg!!! Jeg digger á váere 17 ár. A serio. Og, jeg spiser masse bananer her nede. 2-3 om dagen, det er liksom kaffen min. Men i dag, pá bursdagen min,  hadd jeg GLEMT bananen min hjemme! Jeg var klar til á kaste meg pá bakken og graté i en halvtime akkurat da jeg sá Isabelle komme mot meg - báerende pá en banan med ród slófe pá! OMD! Hun hadde visst tenkt pá hva hun kunne gi meg, og en banan var det fórste som falt henne inn. GOD gave.

I dag hadde jeg presentasjon i engelsken om Obama, det var veldig merkelig. Fórst var det jo en lettelse á for en gangs skyld forstá hva du jobber med og presentere det pá et sprák du ikke nóler over hver ord - men jeg er blitt sá vandt til á tenke "ikke snakk engelsk - próv pá portugisisk fórst" - sá nár jeg sto og pratet stoppet jeg megselv ut av refleks flere ganger fordi jeg snakket pá engelsk. Sá alt ble engetlig et eneste rot - bra gjort á screw-up engelsken som er min eneste sjanse til á gjóre det bra i ett fag her. Mer parabéns til mei !

Og ná ler dere sikkert - det gjorde jeg fórst og. Pá skolen har jeg nemmelig fátt skap! haha? Neida, jeg er ikke ferdig. Skapets lokalisasjon er nemmelig helt nederst ved gulvet RETT ved siden av inngangen til guttedoen, som btw jammen meg lukter róde roser og chanel nº5. Tull - til min ergelse. Guttedoen har nemmelig en kronisk stank av brukt dopapir og andre ting jeg ikke vil vite - og hver gang jeg skal ha noe i skapet má jeg ned pá knáerne og blokkere hele inngangen med den store portugisiske rumpa mi. Imagine, meninhos.

Net ná stár det jammem meg enda flere smágutter og skal ha dataen. Jeg má gi etter snart, det begynner á bli en ganske stor armé, with the ambition to gameonline. Og jeg har áerlig talt ikke sá mye á stille opp med, jeg gjór jo ikke noe mer produktivt enn det de vil. Dog selvfólgelig JEG har rett pá dataen, jeg er jo 17 ár. Og det ER saklig.

Men slike sterke argumenter hórer ikke 9áringer med supermario-abstinenser pá - sá vi prates. Cowabunga!

2 kommentarer:

Solveig sa...

merkelig med det ordet! jeg har ogsá gátt rundt og sagt det i evigheter, men jeg visste ikke hvordan man skrev det.. haha! de elsker á hóre meg si det. próve á si det...

Kari sa...

otorrinolaringologista? klarer du á si det?! oh meu deus, jeg próvde á si det én gang, men tok til fornuft og ga opp pga. blikkene jeg fikk..