mandag 22. februar 2010

Jeg har historiepróve i morra sá HEI ALLE SAMMEN

Det er her jeg havner da jeg har produktive ting á gjóre.. Men det gár bra, for i gár gjorde jeg MYE! Jeg tror jeg aldri har gjort sá mye produktivt pá en dag, er báde mentalt og fysisk sliten. I gár var en PRODUKTIV dag med andre ord!

- jeg har ryddet pá rommet - og da mener jeg RYDDET, ikke kun sánn "redd opp senga og stappa alle kláerne i klesskapet" - ryddet.
- jeg har fátt samlet kvitteringene til AFS (som skal sendes inn hver máned, jeg fant noen fra desember..ups)
- jeg fant en sjekk pá 50 euro (ups times 2)
- jeg skulle ha lest en hel bok pá noen og hundre sider med gammelportugisisk og hatt presentasjon om den, men fant heller noen sumários pá nettet og fikk gjort nesten hele greia
- jeg sovna
- skrevet ferdig "regimet i Norge tidsperioden 1910 - 1926" pá glimrende portugisisk (det er tull, láereren min kalte det kinesisk)
- ooog snakket med Nora-hora pá skype, som har fátt pannelugg og ligner ná pá Ines fra Ìdolos (idol versjon Portugal) Du ble supersót!

Àh! vil dere várer med pá "en typisk dag med Kari"? Ikke det? Vel hvis dere insisterer!

Jeg blir vekt med frokost pá senga hver dag, i dag var det nybakt sjokoladekake! Neida, random bursdagsbildet. 
Til vanlig stár jeg opp sju-halv átte, spiser frokost og alt det andre fór jeg drar til skolen med bil eller buss.
Begynner 8.15 med ekstra portugisisktimer for foreigners til 9.45 fór jeg har fritime fram til 10.45. Sá er det skole, lunsj i 12.30 tida, fór det er skoletimer igjen til 18.30 hvor tar en mer eller mindre STAPPET buss hjem.
Kommer hjem, gár tur (ogsá kalt fár armen dratt ut av ledd) med hunden Indy, etterfulgt av lekser eller "Morangos com açucar" (portugisisk sápe-teen-show jeg simpelt enn ELSKER..kremt)  fram til 8-8.30 da vi spiser middag. Familietime eller lekser til 11-11-30 da jeg legger meg. Meningsfullt, não é? Mandager begynner jeg senere og fredager slutter jeg tidligere, sá det er ikke rent helvete. Men jeg fár liksom ikke tid til sá mye annet pá ettermiddagene, noe som er litt kjedelig.

Og dere har sikkert hórt hva som har skjedd pá Madeira? Det er sá forferdelig! Slik sá det ut da jeg var der rundt nyttár:
Og ná er det heelt oversvómt med vann og tror det er rundt 43 som har dódd sá langt. Trist! Váeret i Portugal er langt fra syden pá vinteren, se for dere et litt mildere Norge hvor all snóen forvandles til regn pluss vind. Masse vind. KALD vind. Nevnte jeg regn?

Fogo, det var historiepróva ja.. Vi snakkes nordbaggar! beijinhoos

Ingen kommentarer: