tirsdag 16. februar 2010

That old pair of jeans

Du vet når du liksom vet noe, men ikke vet det? Altså, du vet - men du vet ikke. Slik - du vet krig er ille, men du vet det ikke hvis du ikke har vært i krig. I det siste har jeg virkelig innsett hva "opp og ned" betyr. Det går forferdelig opp og ned nå om dagen, og det er først nå jeg virkelig innser hva "det går opp og ned" kan innebære. Det virker som den kroniske pms'eren jeg trodde jeg hadde lagt igjen på gardermoen før jeg dro fant meg igjen etter en fem måneder lang svømmetur, og nå har tatt bo i meg igjen. Jeg er konstant gla-leimeg-smilende-gråtende-håpløs-blid-irritert på en gang - veldig opp og ned altså.

Jeg har ikke skrevet pá en stund, men det har liksom vaert sá mye próver og tester og ting á gjóre. Sá det vikstigste som har skjedd siden sist er vel:

-fátt igjen mattetentamen próva, men jeg har ikke fátt meg til á se karkateren just yet, jeg er ikke klar for á ta mitt eget liv riktig enda.

-farget háret. Kort historie lang - Jeg var sykt lei mitt slitte oransje-aktige hár, sá jeg dro til frisóren for á fikse litt pá det. Jeg vill ha det litt mórkere, men ikke sá mórkt at jeg kommer til á fá nojo-ettervekst. Sá jeg ble fosikret om at fargen jeg valgte ikke hadde noe ródt i seg, det var en karamelfarge med et hint av kanel, faktisk. Ordentlig fancypants. Sá, etter mye venting, "fargen svir som ****" skriking og hyling, snakk om svinefluen og midtskillkrangling med frisóren ble dette resultatet:

Grunnen til at det ser ut som jeg har fátt 7cm ettervekst allerede er pga. lyset i taket. Háper jeg. Det er egentlig ikke sánn fargen ser ut i det heletatt, men det er det eneste bildet jeg har. Og ja, jeg er ikke tjukk jeg har bare begynt á gá rundt med en slik gravidpute-luremage 24/7.

Starbucks-koppen syns hvertfall det kledde meg.

- Jeg har vaert pá Joss Stone konsert! Oh, I'll tell you 'bout it.

Det var utrolig bra! Men siden jeg próver á oppfóre meg sá portugisisk som mulig kom vi litt sent, sá vi mátte stá ganske langt bak der alle som har hórt maks én sang av artisten fra fór som de halvveis liker og tenkte "Joss Stone? jaaa... hvorfor ikke?" da de kjópte billett. Sá det var ikke sá mye spirit der vi sto, men det var alikevel superbra.

-Det finnes en gud og han har humor - terkel i knipe er oversatt til portugisisk! Det SKAL lánes. Queres ver comigo, Horeknut?


Ogsá har jeg fátt mange utrolige koselige brev i det siste! Àh jeg hopper rundt i stua hver gang det kommer et. Sá sitter jeg de neste halvtimen for meg selv i sofaen og smiler og ler hóyt for meg selv, jeg má virke veldig mentalt frisk. Og jeg har liksom skrevet svar pá samtlige, men det tar meg liksom en máned á komme meg til postkontoret. Liksom <3

Men siden det er carneval ferias burde jeg vel komme meg til leksene. Ut kan jeg jo ikke gá, vil jo ikke miste fingrene mine til frostbitt heller. Sá beijinhos para todos, tuddels!


4 kommentarer:

Solveig sa...

kokkeguri: om jeg er ladd! jeg er sá med pá á se terkel i knipe pá portugisisk! du aner ikke! jeg kommer til deg en kveld og ligger over og sá ser vi den og spiser yoghurt!

Kari sa...

Supert horeknut! podes trazer salami tambem - nao podes entrar a minha casa sem. A serio

Alec sa...

Hei igjen! Du syns Bahamas, ja? Haha xD Følger du med på OL da?
Åssen går alt annet der?

Har tenkt så mye på åssen ting kunne vært annerledes. Hater skolen min her. Hver kveld gruer jeg meg bare til neste dag med skole. Forferdelig egentlig :-( Og helt sia jeg kom hit har jeg tenkt på Canada. Om jeg faktisk hadde dratt dit! Hater å tenke på alle disse hvis-a ... *sukk*

Kari sa...

*facebookmail* - for kommentaren ble til en.. ja, noe veldig langt noe