fredag 9. april 2010

kake kake KAKE!

De spiser masse kaker her i påska. Så hvis det ser ut som jeg er 6 måneder på vei når jeg kommer hjem, så bare slapp av - mest sannsynlig er det nok bare kake. Dere skulle hørt "bestemora" mi i dag - 'du har blitt småtjukk! Hvor mange kilo har du gått opp? 2, 3? Når du kommer tilbake til Norge må du på diett!' ..Jeg unnlot å nevne at jeg allerede var på en.

Nok matprat!

Så bortsett fra å spise kaker har jeg blant annet har vært på miniferie i Algarve - det var suuupervarmt!
Men brun ble jeg da IKKE - til tross for 3 lange dager på stranda. Alt jeg fikk var et fint rødt området på ryggen - so much for 34 lag solkrem. Jeg lå ved bassengkanten her om dagen og skrev brev, og hadde selvfølgelig smurt meg med litt solkrem slik at jeg ikke skulle se ut som om noen hadde kjørt over meg med et strykejern. Så får jeg høre fra søster nr1 - "Åh det lukter solkrem - det lukter Kari!" ... Jeg tror det blåste ut mitt uberlille håp om noengang å bli annsett som ekte portugiser. Det gjorde det heller ikke noe bedre da vi dro til Algarve, hvor jeg fikk TURISTAA! slengt etter meg av mine søsken hvert femte minutt, grunnet solkremen, det halvrøde annsiktet og solbrillene vel plantet på hodet. Men det var superkoselig der, vi drar heldigvis kanskje tilbake en tur til før jeg drar hjem igjen!

Søster Rita (går også under navnet søster nr.1)


Søster Ana (går også under navnet søster nr.2 eller banAna)

Så fikk jeg en bloggutfordring fra Mari - gå inn på bildemappen din, velg den 6 mappa, det 6 bildet og skriv litt om det. Min sjette bildemappe het "Ankomst" og det sjette bildet var DETTE!


Spenande! Det er TV skjermen på min siste flytur som nordmann, altså 11 september 2009. Jeg og sju andre spente norske jenter var på vei sør, og mer eller mindre ALT på flyturen ble dokumentert i en blanding av nerver, glede, tristhet, spenning og mer nerver. Det var en superflytur, starten på et fæbiløs år!

Nå er klokka ti på ett, så jeg stikker under dyna. Boa noite, mennesker!

Ingen kommentarer: