torsdag 13. mai 2010

Papa!

Jeg liker portugisere. De er så annerledes enn nordmenn. Jeg sier ikke nordmenn er dårlige, men det er så "refreshing" å være rundt mennesker som er helt annerledes enn de du er vandt til. Men don't get me wrong - jeg skal ikke bes to ganger om å sette meg på det flyet hjem den 27 juni!

Og hva er det portugisere liker?

Portugisere ELSKER suppe. Det spises både før måltidet til lunsj og middag, og de er ofte av vann og noe grønt, og hurtigmiksede poteter og gresskar. Det er så vanlig her at det er tilogmed en del av menyen på Mc Donalds. Og øl. Mc Donalds-suppe og øl, nå DER har du en god lunsj.

De liker også og reklamere for ting som ikke er der. Skulle på Continente en dag med en venninne, og dumme som vi var trodde vi det faktisk eksisterte en Continente butikk siden det var bygget et skilt slik "hollywood sign" style i zona comercial. Men neida. Det var visst bare for å "minne på" de forbi kjørende om Continente. Thanks.

 Også liker de Paven!

Men hvem gjør ikke det - han er jo så gammel og blid. Han var på besøk her på tirsdag, og totaly crazy banana høy sikkerhet. Jeg skjønner virkelig ikke hvem som vil drepe paven, har er jo så.. harmless! Det var visst et drapsforsøk forrige gang o Papa var her, så nå var alt av busser og electrio og parkering stengt av i kilometers avstand for å unngå bilbomber osv. KAOS.



Nå skal jeg bruke fridagen min i Lisboa. Likerlikerliker den byen! Beijinhoos

2 kommentarer:

Line-Pine sa...

Hih, jeg liker deg litt jeg :) Paven ville sikkert ha satt stor pris på å møte DEG!

Kari sa...

Jeg liker deg OG. Du det tror jeg og, men det var liksom et par mennesker som sto mellom oss. sånn, 10 000