torsdag 14. januar 2010

And it goes fast, you think of the past

..suddendly everything has changed. Aaaaa aaah! Godt tips - Postal Service er god å ha når man føler seg litt melankolsk. Det hørtes veldig ut som en sykdom, skrev jeg det riktig? Gud, hvem bryr seg.

Jeg er da i veldig "herreGUUD detersyndpådegKari" humør, så jeg ber bare en bønn for at jeg fortsatt har venner her når det går over, for det er ikke pent. Vet ikke hvorfor det er slik om dagen, er litt småsyk og det regner Bankok - Bergen og hjem. Har endelig fått skaffet meg vanntett jakke på julesalg da, så nå er jeg en fryd for øyet, ikledd svart manneboatcoat med varselrød hette. Can you picture that?

Og jeg kan se for meg at dere sitter der hjemme i Norge og dehydrerer i mangel på kariflauser, så jeg kan vel vanne dere litt. Jeg klarte da å miste nøkkelknippet mitt i løpet av helgen, noe som vil si jeg ikke kommer meg inn husdøra, ut porten eller inn i skoleskapet. Det er en forferdelig ...ulempe? Finner ikke ordet, men det er IKKE bra. Jeg har lett over hele huset bokstavelig talt 79 ganger, gått runden jeg går med Indy og tråkket i panisk leting i gresset, spurt samtlige butikker på Alegro (det ubeleilige store kjøpesenteret), forvirret den stakkars damen på gymmen hvor jeg danser med gebrokkent gråteportugisisk om hun har funnet noen nøkler, og lett gjennom absolutt alle lommer som eksisterer i huset. Jeg har vært i kjøleskapet, i kasseroller, under sofaen, i alle sko ogsåvidere. Så var jeg i stua i går, og da jeg satte meg hørte jeg en kjent klirrelyd. Der - under den gigantiske puf'en jeg skal gifte meg med når det blir lovlig - LÅ de!! Gud som jeg skrek av fryd og kastet meg på gulvet. Så fulgte en massemeldig til alle jeg hadde grått på skulderen til over tapet av nøklene (noe som vil si hele kontaktlista mi) om at jeg hadde lokalisert de. Det var the happiest day of my life.



Sá er de pysjamasen jeg ønsker meg -The fag is lover. ..enda ikke skjønt den.



Og jeg KLARTE å bake boller - jeg klarte det!! Er så glad i de, noen fikk tilogmed navn.

Men jeg gruer meg noe fælt til i morgen. Da venter nye 90 minutter i helvete, også kalt filosofiprøve. Forestill dere dype Kari, som fortsatt ler av svensken dansken og nordmannen, skal filosofere - på portugisisk! Det er slik "når griser flyr" usannsynlig, bare mer. Forrige prøve som forsovidt gikk greit var jeg egentlig bare heldig med, for det meste sto i boka og jeg fikk massemasse hjelp. Denne gangen er det om retorikk, falácia og forskjellige modeller og tekster av ymse filosofer. Dra meg baklengs inn i fuglekassa og hold meg der til lørdag - anyone.

Men det hjelper ikke sitte her og klage, jeg får vel gjøre det fornuftige og gå og lese. Portugisisk. Som jeg ikke skjønner. Jeg tror jeg heller begynner på fuglekassa.
Wish me luck! Bjs


4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei, Kari!
En "fag" er i følge Clue; en slave, en sliter eller et pakkesel - alternativt homo, soper, homse. Men budskapet samlet er helt klart noe utydelig... Sikker på at du ønker deg denne pysjen...? :-)

Pappa

Kari sa...

Hahah, takk pappa! Men jeg skal fortsatt kjópe den KUN pá trass, det var slik jeg ble oppdratt til á gjóre.

Anonym sa...

Sånn skal det låte!! :-) Kul pysj da...

Pappa

Marie sa...

DU....SITERTE....FLÅKLYPA!

FLÅKLYPAAA! <3<3<3<3