onsdag 6. januar 2010

quarta-feria

Da er det onsdag og tid for skolebibliotekblogging i 90 minutter. Og ingen snórrete smágutter som absolutt SKAL spille bubbletrouble i siktet! Dagen er god. Men bare tanken pá at jeg skal ha svómming i morra igjen ódebelegger det hele. A serio, jeg HATER gymsvómming! Ellers liker jeg faktisk veldig godt á svómme, men akkurat det med trang badehette og klor i óynene klarer jeg bare ikke. For ikke á snakke om den litt for trange badedrakta som glir opp visse steder mens jeg tappert svómmer (panikkplasker) med nesa full av vann. Nei vetduhva.

Nei jeg skulle slutte á klage jeg. Unnskyld. Men jeg vet ikke hva annet á si, ting gár sin gang om dagen.
-Jeg forsover meg fortsatt.
-Jeg fár fortsatt meldinger om at "NÁ er det tid for máleravlesningen!" fra Istad-nett els
-Jeg dummer meg forsatt ut flere ganger daglig.
-Jeg spiser STORE mengder sjokolade.
-Samtlige familiemedlemmer finner det fortsatt underholdende á kalle meg feit.
-Alle tror jeg har stórrelse 42 og oppover i sko
-Og hvis jeg ikke har nevt det fór - JEG FRYSER.

Ja, sá gjorde jeg da feilen á laere noen av sósknene mine et par norske fraser. Det var ikke med vilje, jeg ble bare sá revet med da jeg endelig kunne svare nár de spurte om noe. Sá ná fár jeg hóre daglig "Kari, dra gjem!" og "Do er smeltt pá tjokka". Ja mobbet blir jeg, sá det trenger dere ikke bekymre dere om. Min kjaere sóster pá tolv ár har visst ogsá veldig lyst á se meg bryte sammen, for jeg opplever daglige "hvordan gááár det? Er du triiist? Du savner hjemme, ikke sant? Cry, Kari, CRY!"
De er sá snille.

Men pá mandag (tror jeg) har jeg vaert har i fire máneder, sá jeg tenkte jeg skulle bake "takkforatdereersásnilloggodvertsfamilie"kake til dem. Dog det faktum at JEG baker noe til dem er vel kanskje ikke den beste máten á viste takknemmelighet pá. Men min kjaere mamma sendte meg en "GOD NORSK MAT" bok til jul, sá jeg SKAL próve.
Sá má jeg bare si at jeg er kjempeglad i deg mamma, kjempeglad i deg pappa, ooog LITT glad i deg Kine (veldig). Savnfólelsen banker mer og mer pá ná om dagen, men jeg har jo vaert her i nesten fire máneder sá det er vel ikke sá rart. Det faktum at det er konstant vátt og kaldt gjór det ikke noe bedre. Men jeg próver á fokusere pá "sunnyside" tingene dog det er vanskelig nár det ER SÀ KALDT! "Dog" har blitt mitt nye favorittord btw, fóler meg veldig gammelnorsk og Ivar Aasen-ish.

Men deeer kom spillnarkomanene, s´vi snakkes. bjs!

1 kommentar:

Anonym sa...

hey, jeg bare lurte på om du får karakterer i matte? Isåfall, hvorfor ikke? : )