onsdag 11. november 2009

omd, jeg er KALD

Kald. Satt med jakke i klasserommet i dag. NORGEFLASHBAACK. Untatt sydenutsikten fra klasserommet da. Vi har Mc Donalds like ved siden av skolen, og hver gang jeg ser ut av vinduet møter blikket mitt det lysende M-skiltet som om det var the holy grail. Gud hvor jeg savner den filmen. Skal se den etter jeg har fått unnagjort historieprøva, matteprøva IGJEN, ENDA en muntlig presentasjon i portugisisk, og generelt fått en basisk førsteklasseforståelse for matte. Kremt.


Men helga var skikkelig bra, møtte min kjære GRIPE A Solveig på Colombo for å shoppe litt. Nevnte jeg hun hadde Gripe A? Hun har Gripe A, poor poor Solveig! Sender masse blibedre tanker!


Vel, vi lo, shoppa litt, lo litt til, snakka MASSE norsk, lo av det, lo av at vi lo på norsk og shoppa litt mer. Gud hvor godt det var å tulle, være weird og dust. Jeg og GRIPE A Solveig feiret med å besøke alle puttepåpengerlekemaskinerforsmåbarn og leke Top Model, samt å fornærme uvitende forbipasserende på god, gammel norsk. Lo så mye den dagen at jeg måtte MASSERE kinnene mine den kvelden, de var så utrolig vonde, a serio.


Bilder! Fixe!



Uskyldig lekemaskin nr.1. Noen får rompa inn, mens andre..





..ender opp med å sitte og pose halvt på hjulet, meget komfortabelt, a serio.



Jeg fikk hodet inn da! *stolt*

GRIPE A Solveig fant tonen med lekemaskin nr.2 Jeg lot dem være litt alene..


Så tok vi en veldig ny vri, og tok bilder i prøverommet! omd!

Frøken Vendela kom en tur på besøk



Neimen hei du - dette var jo bare pent. Tror vi stopper her GRIPE A Solveig.

Og ettersom jeg ikke hadde planlagt hvilken buss jeg skulle ta hjem - noe som SKRIKER faliure og katastrofe fra begynnelsen - klarte jeg å sette meg på feil buss og ende opp i antiAlfragide. Aner ikke hvor, men det var IKKE i Alfragide bussjåføren stoppet på endestasjonen og tok seg en røykepause. Panisk? Neida. STRESSENDE? Hva er det dere snakker om. Kunsten å hoppe på feil buss skulle vært en idrett, a serio, jeg hadde vunnet SÅ overlegent.

Ellers har det meste begynt å komme i rutine nå, er ikke like mye nytt og spennende. Men ikke misforstå, alt er fortsatt bra. Men jeg tror jeg må finne på et eller annet hvis ikke jeg vil ha hjemlengselen bankende på min fancy, portugisiske dør, gjøre noe som får meg på andre tanker. Variasjon is tha chave! Den tok nok ikke de fleste. Men når alt jeg gjør er sove, skole og spise kan det bli litt slitsomt i lengden har jeg på følelsen. Men hva skal jeg gjøre? Jeg har fantasien til en drue, a serio. Husk at det er Kari vi snakker om, så kan vel utelukke alle idretter. Frimerkesamling? Sim, claro..

Men nå skal jeg sove så jeg ikke forsover meg IGJEN - våkna klokka 07.55 i dag av at Paula banket på døra og sa; Kari, you have 5 minutes! Gud hvor jeg hater megselv noen ganger. Kan vel si jeg følte meg veldig ukomfortabel der jeg gikk fra 8.15 til 18.30 på skolen i dag. I NEED bathroomtime, a serio!

Oi, tiden


adeus beijinhos!

3 kommentarer:

Marit sa...

Eg tok den :D (tha chave)

hihi, eg flire meg ihjel kvær gang eg les bloggen din, kjenne meg i gjen i det meste.. hm.. du kan jo danse ^^

Solveig sa...

Gjett om det var gøyesen a'
Du fortalte aldri hvordan du kom deg hjem, rakk du kinoen? Gripe a rocker. ikke.
Du kan begynne som profesjonell blinddater eller speeddater. God idé, jeg tror jeg skal vurdere den selv. Eller vent, vi trenger jo ikke det, vi kan jo bare vente på at portugiserne kommer på hjørnet og plukker oss opp. Eller prøver å bli kjent med oss.

Humoren din Kari, jeg elsker den. :) Du er bra!

Kari sa...

Hihi, ja Marit, det var jo en hysterisk morsom vits?

Faktisk, så er det en amiga av meg som lurte på om jeg ville bli med og prøve dans, så kanskje det blir noe av..!

Jeg sendte deg da en meldig Solveig, men du svarte aldri.. Jeg kan fortelle en gang annen. Haha, jeg digger ideen! Må få deg ut av sykesenga først kanskje, før vi stroller Lisboas mørke hjørner.