søndag 1. november 2009

7 vekor!

Nei nå må jeg bare unnskylde - feilinformering på høyt nivå. Romper betyr ikke soloppgang, det er et verb og betyr å brekke. Hvor jeg fikk soloppgang forblir et mysterium. Dog dere kanskje ikke brydde dere uansett. Entao!

Jeg hadde engelskprøve på fredag. Og joda, gikk bra den, helt til det var tid å levere inn og Kari så en oppgave hun ikke hadde sett tidligere. Det var nesten så jeg ropte fodes, kastet prøva ut av vinduet og løp for å trøstespiste 57 sjokoladevafler. Og selv om det var to minutter igjen av prøva kunne jeg ikke skrive så mye heller, for jeg hadde brukt opp plassen på prøvepapiret på de andre oppgavene. Såh - der røyk den sjansen for å gjøre det bra i det eneste faget jeg KAN gjøre det bra i! Jeg er veldig glad med andre ord.

Men over til noe morsomt - her i Portugal har fotgjengeren på fotgjengerskiltet BUKSER! Jeg må stoppe og smile litt hver gang jeg ser han. Hans navn er Senhor Fancypants. De har ikke sånn stilig hatt som i Norge da, men jeg vil heller ha bukse enn hatt. Ville ikke du? oh my god, dagens spørsmål! Tulla.

Anyways, jeg driver og lager en ordbok. Selv om jeg har to allerede har jeg lyst å lage en selv. Jeg var ALENE på Alegro i går og kjøpte materiale, det var egentlig litt deilig å være bymyself, så slapp jeg å dra med meg en stakkars handleamigo til kontorrekvisitta-avdelingen i en halvtimes fortvilelse over HVILKEN TRYKKBLYANT SKAL JEG KJØPE, DET ER SÅ MANGE!!? Og som nevnt - her i Portugal ELSKER de kaker og søtsaker. Ergo, det er en pastelaria hvor enn jeg snur meg, noe som er ille med tanke på min selvdisiplin. Så hver gang jeg gikk forbi en kakedisk i går belønnet jeg megselv med et par øredobber eller et klesplagg. Og tatt i betraktning hvor mange jeg faktisk gikk forbi dro jeg ikke tomhendt hjem for å si det sånn. Jeg gjorde også feilen å handle på Fnac FØRST - i hver eneste butikk jeg gikk inn i etterpå pep alarmen. Så begynte selvfølgelig securi-tassene å bable i vei til meg mens jeg satte opp "eu nao falo portugues" blikket og et lite smil. Workes everytime.



Dette er kjøpesenteret Colombo, var Europas største for noen år siden els. Det er STORT hvertfall! Og selvfølgelig minutter unna moi, i likhet med Alegro. Jealous?



Men jeg har prøve i morra, så må vel pugge litt preposisjoner og pronomen og ting jeg ikke vet.


Beijinhos!

3 kommentarer:

Marit sa...

Eg har vært deer ! kuuult:D

Unknown sa...

Jeg ble skuffa over at soloppgang ikke er romper, og lurer på hva soloppgang egentlig er, men jeg veit ikke om jeg egentlig vil vite det, jeg blir jo sikkert bare skuffa ettersom det ikke kan være romper... Jeg syns du burde lagt med et bilde av Senhor Fancypants, for jeg klarer virkelig ikke å se det for meg! Hvilken trykkblyant du endte opp med er jeg også veldig nysgjerrig på!

Solveig sa...

En ting, Kari. Hvor nære bor du Colombo? Jeg var der på lørdag og endte jo som sagt opp med å bruke maaasse penger. Men poenget er at det er ikke vanskelig å komme til meg fra Colombo med metro! Du må bare skifte metro én gang liksom. A serio!