søndag 7. mars 2010

My umbrella is dead

Á herregud, haha! Jeg sitter og leser sóknaden min jeg skrev til AFS for litt over et ár siden - dette er nesten flauere enn da jeg spurte familien min hvordan de kokte vann (..lang historie). Vil dere hóre litt av Karis flotte skrivetalent i delen hvor jeg skulle skrive om megselv til min framtidige vertsfamilie?

What part of your daily life do you find frustrating of difficult?
I know it doesn’t seem like a big problem, but one of my most hated habits is that I am simply not capable to get up in time in the morning. This sometimes results in little time to do the things I had planned to do, and it’s not rare that my books or other school things gets left behind. This is especially irritating because of the fact that I depend on collective transport to get to school. Another frustrating part of my day is the homework. It’s not a problem to do the homework, but it is getting started on them. I always find other, more important things to do, and that sometimes results in doing them the next day on my lunch break. In other words, I am not very good at planning.

What are your future education or career plans?
When it comes to my future career plans, I am just about completely blank. When I was younger I wanted to be an archeology, a scientist and world’s best figure skater, but none of them seems either realistic, appealing or possible now. I know I like history, travelling and foreign languages, but I haven’t found a career that sounds appealing yet. I also like music, but I am not a musical person so I think I have to settle with just listening to it. But I think it’s a good thing to be open about it; if I already have decided what I want to be, there is no room for failure or the possibility of disappointment if it’s wasn’t what I pictured.


Sá for á konkludere;  Jeg er en kronisk forsover som driter i lekser i fordel for á hóre pá musikk uten ambisjoner eller framtidsplaner. Hei framtidige familie, dere ápner huset dere til ei ordentlig solstrále! Likte spesielt "In other words, I am not very good at planning". Jeg vet á gi gode fórsteintrykk.



Jeg vil ha sommeeeeer! Dette bildet ble vel forsávidt tatt like etter jul, men det skriker sá sommer! Dette er Inês, som vet mer enn det jeg kommer til á laere i lópet av hele mitt liv.

Og jeg har mere portugisisk mote til dere! Ta dah!
Stilig eller hva? Den minner meg sá om "there's a party in my tummy" sangen/dansen. Nei, jeg var pá 1. verdenskrig museum/utstilling her om dagen, dette er en oldstyle tvangstróye. Utstillingen var egentig skikkelig interessant, selv om det var litt vanskelig á forstá - sá jeg delegerte mesteparten av interessen til tingene som var pá display i stedenfor tekstene. Fant ogsá ting som gamle giftampuller, oldschool amputeringsutstyr, vel brukte gassmasker, avlusingsdusj, operasjonsbord osv - men tvangstróya slo alt.


Sá avslutte vi med mere skrivetalent (slapp av, dette blir det siste)

How would your family and friends describe your personality?
I think most of them would describe me as reliable and honest person, a person they can trust with anything. I am also a happy person, most of the time (...) If you are a person I trust and feel comfortable around, you will probably see the real me.

Setning nr. 2 - skriker ikke den egentlig "jeg er sykelig deprimert og smiler en gang i uka"? Og den siste frasen - "you will probably see the real me" - hva skal det bety? Hóres jo ut som under overflaten skjuler jeg DEN pedofile seriemorderen eller noe sánt. Well said, Kari.


say hi to Marcel! Jeg digger mobilkameraet mitt <3

Tuddles!

3 kommentarer:

Kjersti sa...

hahhaa, har du det bra for tida? There's a party in my tummy! den hadde jeg helt glemt!!! hahahaha <3savner deg ! :-D

Solveig sa...

Kari, du slár alt! Jeg LO av det med lekser og á stá opp sent.. Du var hvertfall aerlig. Min sóknad ble litt mer... "det de vil hóre".. jeg har lest min sóknad igjen jeg ogsá.. vakkert er det ikke...

Kari sa...

Åh, miss you too Kjerstii!! <3

Det er forferdelig Solveig, ikke sant? Jeg er SÅ flau! Klarer ikke forstå hva jeg tenkte med..