lørdag 27. mars 2010

páscoa!

ENDELIG ferier! To uker uten skole, hva mer kan man be for når det faktsisk er "soleseg" vær på vei. Jeg har ingen spesielle planer, men skal prøve å få utnytta tiden til det fulleste, i og med at jeg ikke har et liv utenfor skolen. Og btw - jeg har det bra altså. Fått hørt et par spørsmål om jeg har det bra, fordi jeg virker så irritert og negativ på bloggen. Saken er at jeg ikke har så mange supernære venner her - det tar litt lenger tid enn 6 måneder å oppnå (skylder vi på) - og da kan jeg ikke være meg selv 100%, noe som vil si å klage om alt og alle 24/7. Så det tar jeg ut her, fordi dere som leser er folk som kjenner meg såpass, og har forhåpentlig vis godtatt det for lenge siden at det er slik jeg er. Men hvis dere vil skal jeg begynne å prøve å undertrykke det - la det vokse inne i meg slik at jeg kan bli en mentalt ustabil seriemorder når jeg blir eldre.

Siste skoledag før ferien! Det var vel egentlig ikke en skoledag, vi bare møtte opp for å vise at det ikke var en fridag, så dro vi.

Men vil dere høre noe morsomt? Klisjeer eksisterer her i Portugal også. I dag gikk jeg hjem fra busstoppet, og en bil kjørte sakte forbi. Inne i denne lille minibilen satt det tre store, macho mannfolk, litt slik "jeg jobber som utkaster på nattklubb og kan nyse deg i koma" look.  Den ene hadde kart i hånden, de to andre satt i en forvirrende tilstand, med et "jeg landet akkurat på...månen?" blikk. Med armene pekende til alle kanter var det ganske opplagt at de var ute etter en ting de ikke fant. Med vinduet nede og hodet ut av vinduet, passerte jeg forventende at de skulle spørre meg, noe som jeg har rundt 344 ganger har fått opplevd er ganske vanlig her. Men neida - kjørte rett forbi, eller rettere sagt over meg med konsentrasjonen plassert på alt annet enn vegen. Conclusion - menn KAN ikke spørre etter vegen. Eller kjøre bil. Jeg er levende bevis.


Er ikke dette verdens peneste bibliotek? Jeg elsker det.

Og jeg spiste årets første fersken i går - beste i manns minne. Livet er herrligt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kari, er det slik å forstå at du ble påkjørt av 3 bortkomne bodybuildere i en mini??

Kari sa...

Ikke direkte påkjørt, men hadde det ikke vært for min fabelaktige raske reaksjon kunne det nok lett blitt utfallet. Jeg reddet mitt eget liv, jeg er helt!

Anonym sa...

Yess - you are!! :-)