fredag 23. oktober 2009

whatwhatwhat? Eu não percebo!

Bom dia good people! Como estas? (med masse skrivefeil og mangler slike `' tøddeltinger) Men - jeg har æ, ø og å!! Tihi.

Vel, nå husker jeg ikke hva jeg skrev i forrige innlegg, så gjentagelse may occure. Men første skoleuke er vel overstått, og det er faktisk ikke kjedelig! Jeg måtte le litt da jeg leste feil på timeplanen første skoledag og trodde vi hadde engelsk - satt gjennom så og si hele økonomitimen skuffet over hvor lite engelsk det var i engelsktimene. Må vel si det kom en liten gnist i pæra da hun skrev Economia på tavla. Men ja - alle timene er på portugisisk (untatt engelsktimene..!) Og jeg kan vel telle på en hånd ordene jeg forstår som fanges opp i løpet av timen. Jeg vet vi har om Sokrates/Aristoteles i filosofien, første verdenskrig i historien, og økonomien er jeg forstatt ikke sikker på. Men mange i klassen min er kjempesnille og hjelper oss AFS'erne når vi trenger det. Ja det er tre andre AFS'ere i klassen min, og ei fra Cuba, så er ikke det eneste spørsmålstegnet læreren har med å gjøre:)

Så tenkte jeg å informere om ting jeg har blitt flinkere til :D

-Vel, det ene er å stå opp. Kjenner du meg vet du at jeg forsover meg så og si annenhver dag, noe som er mildt sagt irriterende. Den siste uka har jeg ikke bare klart å våkne av vekkerklokka, men stå opp også :D Say what? Really? I know!
-Punkt nummer to har litt å gjøre med eneren og egentlig, for jeg har blitt flinkere til å børste tenner om morgenen. Dette fordi jeg har bedre tid om morgenen (refererer til punkt 1) men også fordi jeg vil nødig skremme bort potensielle nye venner med min moningbreath. Hmm. Ja. Da var det egentlig ikke mer.. så jeg går over til ting jeg savner.

-Venner og familie
-Norsk brød
-Spaceinvaders
-bussen-
Lommeboka mi (eller, Kine sin da. Men inneholdet..) og mobilen min
-Cira
-Alle klærne og skoene jeg la igjen for å tilfredsstille den latterlige 20kg grensa til British Airways
-The Holy Grail
-Matteboka mi (med forklaringer på NORSK!)

Men jeg merker ikke sånn superstort savn enda egentlig, holder meg opptatt og har fått mye nye venner (takket være den gode ånden min selvsagt) og har det veldig bra:) Og som sagt, familien min er kjempesnille og tålmodige med meg - det kan ikke være lett å ha med en liten forvirret nordmann som ikke vet hvordan man de-froster brødet eller lager kaffe.

Så avslutter jeg med noen bilder av the casa (EDIT: nei jeg gjør ikke det likevel, for det er så mye stress å laste opp ALLE bildene igjen her på den nye bloggen - so just use your imagination) . Må bare si - jeg var ute og gikk tur her om dagen og det var skikkelig fint vær! Så tenkte jeg at jeg skulle ta litt bilder og legge ut så dere hjemme kan bli supercrazybanana misunnelige. Så gikk jeg tilbake og hentet kameraet mitt, og på sekundet når jeg kom ut igjen forsvant sola og jeg kjente regndråpene på skuldrene. Så de kommer en annen gang..

og btw - vi bor i et gigahus delt inn i fire leiligheter, så vi deler hagen og bassenget med 2/3 familier. Men jeg ser de aldri, så jeg kan ikke informere noe mer om de. Jo! Hu ene så jeg i går, hun har mørkt hår. Ja..

Nå orker jeg ikke skrive mer, så ate amanha! (igjen, med skrivefeil og uten `' tøddelting, men jeg orker ikke hente BFF'en min, ordboka

Ingen kommentarer: