fredag 23. oktober 2009

Endelig!

Etter en lang og hard kamp med blogg.no ( ..kremt, to mail) har jeg endelig fått tilgang til bloggen igjen! Av en eller annen grunn lar de ikke folk blogge fra utlandet, noe jeg gjorde en liten stund så jeg ser ikke problemet. Men men. Dere savnet meg sikkert ikke så mye uansett. Men jeg forteller likevel.

Nå har det vel skjedd endel i mellomtiden som jeg har glemt, men det meste oppsumeres vel i at jeg fortsatt har det veldig bra. Eller jeg dro på meg en hoste for over en uke siden som konverterte til en influensa/forkjølelse (husker ikke forskjellen) men nå er jeg så og si frisk igjen. Muito bom!
Jeg innså også på skolen i dag at jeg har masse prøver neste uke. Ups. Burde kaste meg over læreboka jeg ikke har og pugge for harde livet. Men jeg gleder meg til helgen, for vi har leid et feriehus av noe slag midt i Portugal som vi skal tilbringe et par dager i, det blir koos. Det er også utrolig koselig å gå rundt omkring her jeg bor! Her om dagen tok jeg iPoden fatt og skoene på, og tok meg enda en rundtur i Alfragide. Til min store overraskelse fant jeg et lite sted litt i utkanten med en UTROLIG utsikt jeg bare ble stående å stirre på med haka på knærne. Vel, helt til jeg hørte de merkeligste lyder bak meg, og innså at jeg ikke var alene. Fram fra et skjulested kom det to grå gjess mot meg med øredøvende parringsrop og brusende fjær. Det var et merkverdig syn jeg bare måtte ha bilde av, og tro det eller ei - med en gang jeg tok fram kameraet begynte de å POSE! Det var Portugal next top model på høyt nivå, true story. Take a look for yourselves.


Well.. you just had to be there.


Ellers har jeg innsett at jeg savner mye musikk jeg ikke har, så jeg tar meg en tur til Fnac i morgen. Hva er Fnac sier du? Jeg håper du sier det, for jeg følte meg temmelig huleboer da jeg innrømte jeg ikke hadde hørt om en av europas største CD/bok/spill/allemuligeandreting kjede. Fransk tilogmed. Og til dere som er shoppingfrelste - Jeg har gigantiske shoppingsentere hvor ENN jeg snur meg! Og en stor massiv blå kasse malplassert midt oppi det hele, ved navn ikea. Ofcourse.


Men noe annet som slo meg da mine tanker vandret ut av vinduet i timen i dag, var at i morgen har jeg vært her i en måned. En måned! Det er lenge! Det har vært fire utrolige uker, og jeg kan bare håpe de resterende 36 blir like bra. Fingers crossed. Og kryss fingrene for meg hele neste uke, det er prøveuka. Ghjmf. Og for dere som lurer - skolen går ikke så mye bedre. Jeg vet det er vanlig og at det bare har gått en måned, men jeg føler de andre AFS'erne ligger så mye lenger foran meg. Não muito bem! Kanskje jeg må legge av meg norsken helt.. okey, neste innlegg blir på portugisisk! Ai.

Men noe bra med skolen (nå høres jeg sikkert skikkelig stuslig ut) er the dinnerladies! De er så koselige at jeg ikke får sagt det. Smiler og hilser hver gang vi passerer, gir oss ekstra mye mat (virker det som) og gir alltid det samme overveldene, imponerte uttrykket når vi sier "obrigada! Muito bem!" og skryter ordentlig av oss. Der har du søte damer.

Men ja, nå skal jeg slutte med uinteressante detaljer. Me falast! oi, haha biriportugisisk...

Btw, adressen min er R Eduardo Coelho, 14 - R/C Dto, Alfragide, Lisboa 2610-067 Portugal - hvis det var noen som ville sende brev

Ingen kommentarer: