torsdag 29. oktober 2009

romper!!

..det betyr altså soloppgang på portugisisk. Barnslig? Jeg? Nei nå får dere gi dere.
Jeg burde egentlig gjøre lekser nå (det burde jeg egentlig alltid gjøre, når jeg tenker meg om) men jeg ville bare fortelle dere noe - jeg fikk FEMMER på filosofiprøva! Nå tror jeg mange av dere falt av stolen, men til dere som fortsatt er med meg kan jeg forklare nærmere. Her går desverre ikke karaktersystemet til 6, det går til 20. Så jeg strøyk med andre ord. Not as smart afterall.

Kommet dere på plass igjen? Good.

I dag var gymmen så slitsom at jeg fikk en svettedråpe I øyet, det var ekstremt ubehagelig. Vi spilte basket, og der jeg famlet rundt halvt i blinde var det noen som kastet ballen til meg. Use your imagination, meninhos, jeg nekter å fortelle resten.

Ellers går dagene forferdelig fort her nede, i morra er det fredag IGJEN allerede. Da slutter jeg tidlig, så skal dra og gjøre litt innkjøp av et grovt brød og plastmapper. Kanskje et nytt pennal og, i og med at jeg har klart å miste mitt. Men ja - tilbake til filosofiprøva - det var egentlig litt komisk. Etter timen ville læreren snakke med oss "estranheiros" for å finne ut hva vi skulle gjøre med de meget lave karakerene. Så sa hun "ja dere burde kanskje lese litt filosofi på portugisisk, men på prøvene MÅ dere skrive på engelsk, for dette her GÅR bare ikke" Jeg kjente den stakk litt, men jeg skjønner jo. Det kan ikke være lett for henne å rette prøver når du ikke skjønner bæret av hva jeg har skrevet. Det gjør forsåvidt ikke jeg heller.
så slenger jeg med et bilde av litt av skolen min..
..og stedet jeg sitter når jeg gjør lekser. UTE :D


Men vi falast - ate ja!

2 kommentarer:

Solveig sa...

Kari, jeg elsker å lese bloggen din! Du skriver alltid så innmari morsomt! A serio! Você vai, menina!! Amo-te, adeussss, beijinhos... og alt det andre..

Kari sa...

Haha, a serio?! Jeg elsker "a serio" ^^ Mas muito obrigada, BEIJINHOOOOS