onsdag 28. oktober 2009

Ola meninhos!

Vet dere hva? jeg er dum med stor O. Vel det var vel ingen stor nyhet, men fikk det liksom gnidd ganske inn under mattprøva i dag. Jeg svarte på rundt fire spørsmål tror jeg da (har blokket ganske mye ute allerede) men det var avkrysningsspørsmål, så det er vel ingen trøst.

Ellers hadde jeg en forferdelig merkelig drøm i natt - den var om historielæreren min. Hun stjal lommeboka mi mens jeg serverte bord (jeg var altså kelner) og da jeg konfronterete henne med det skrek hun bare at jeg ikke hadde factora'en (kvitteringa) som beviste det. FATORA FATORA! Kan fortsatt høre det. Klarte derfor ikke helt se på henne i timen i dag uten å le, tilslutt spurte hun "are you sick?" Men det kan også ha vært en kombinasjon av mitt pene annsiktsuttrykk i smerte over å ikke skjønne noenting. Fortsatt. Etter seks uker. Jeg vil ikke prate om det.

Jeg har også fått en ny god venn - jeg kaller han Herr candymaskin. Vi har utviklet et dypt og nært forhold i løpet av disse seks ukene, og han overrasker meg fortsatt med nye usunne delikatesser i pausene. NAM.

På fredag er det engelskprøve - endelig en prøve jeg kanskje kan forstå. Men engelsken her nede er overraskende vanskelig, jeg trodde den skulle være mye lettere. Men stryker nå hvertfall ikke. Og jeg MÅ slutte å snakke så mye engelsk - det er ikke bra og jeg vet det. Men de snakker det så bra her nede, og det er så lett å falle tilbake på. Så jeg skal begynne å gå med gummistrikk rundt hånda, slik slutteårøyke-style, og smække til hver gang det kommer et "really?" "do you know.." "what are we doing?" ut av munnen min. Shit, jeg må hamstre gummistrikker..

Jeg skulle gjerne delt bilder med dere, men blogspot er ikke så flink på dette med bilder, tar en halvtime å laste opp og plassere èt bilde. Så blir ikke så mange av gangen.
Åh! En annen ting som frustrerer meg litt, er at her må du kjøpe ALT når det kommer til skolen. Gym t-shorte, utfyllingsskjema hvis du har vært syk, PRØVEPAPIR - jeg tuller ikke. Så hver gang vi har prøve står det en god og lang kø ut av det lille sekretarìaet for å kjøpe prøvepapir. Meu deus, det koster å gjøre det bra her. Men papiret er veldig fint da - i skolens farger, og med den lille båt-logoen i hjørnet. Som jeg btw elsker å sitte å farge mens de andre skriver for harde livet.

Ellers så vakser hushjelpen vår ALLE klærne mine på 60 grader. Ja det er hennes feil, for det er IKKE jeg som har blitt feitere! Nei uff, hvor lenge skal man lyve til seg selv. Det er min venn Herr candymaskin sin feil. Thats it - Im hanging with the wrong crowd. I morgen skal jeg overse han og introdusere megselv til Fru fruktkurv. Jeg har hørt hun er veldig fargerik og koselig. Litt kjedelig, men jeg overlever vel nok. I miss you alrealdy Herr candymaskin :(

Nei jeg må bare unnskylde - nå er jeg usaklig til månen og tilbake. Over to serious stuff! Vel, min Ikkeforsoveselg-velsignelse forsvant plutselig for noen uker siden - nå er vi tilbake til samme gamle Kari som ALDRI våkner. Dere husker den? Gud hvor jeg skulle ønske den ble igjen i Norge.

Åh, jeg har vondt i kneet. Jeg snublet (jada, haha..) på bussen her om dagen og stanget kneet i setet jeg skulle sette meg i. det gjorde FORFERDELIG vondt, men slikt skjer. Slikt som skjer kun MEG er at jeg slår samme kneet i den skrape, harde bokhylla mi senere på kvelden når jeg skal slå på lyset for å se om jeg hadde fått blåmerke etter bussepisoden. Jeg er glad familien min ikke skjønner norkse fraser som skrikes ut i smerte mens jeg slår bokhylla. R.I.P bokhylle.

Nei jeg må gjøre trabalha para casa. Jeg vet såvidt hva DET betyr, så ønske meg lykke til med analysen eller skildringen eller hva det nå er jeg skal. Jeg tar imot lykketil med VIDåpne armer OG et sommerfuglnett.

Adeus, ate ja, ate logo, ate amanha beijinhos!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kari:) lag deg profil på flickr.com og last opp bildene dine der og bare legg inn adressa til bildet i den lille ruta i opplasnings-vinduet på blogspot. Går myye fortere! der kan du publisere dem i den størrelsen du vil også, ikke bare blogspot sine "liten, middels, stor"størrelser.

Hilsen Mari som savner deg her i Norge :)

Marit sa...

Haha, det e ikke bra fof meg å lese dine blogg innlegg i kjedelige biologia tima, eg neesten flire høgt, o ja, eg har fådd noen litt *ka i helvette e det ho flire av blikk*. Dritbra! Løøv yu^^

Kari sa...

Æææh, jeg prøvde, men det funker ikke..! Jeg tror jeg trenger det forklart med teskje, Mari :(

Haha, så morsomt! Jeg elsker sånne blikk, de ligner litt på "hva i helvete er det hun sier?!" blikkene. Jeg får de ofte..
Løøv yah 1+1