onsdag 21. oktober 2009

hat på blogg.no

Etter mye "neidufårikkelovåbloggelikevel okeydasåkandufåblogge neeeiviombestemteoss okeeybloggda.. eeehNEI" så tok jeg en u-sving og skaffet meg blogspot i stedet. Nå går det hvertfall ikke en måned mellom hver oppdatering! Dere må forstå - blogg.no hater de som ikke sitter i norsk barskog med allværsjakka i 10 minus når de blogger, så jeg byttet til blogspot hvor man faktisk kan være utenfor Norges fire vegger hvis man vil fortelle om dagens outfit. Slapp av, det blir ikke noe av det altså.


Anyways! Jeg laster opp de tidligere innleggene, bare for å gjøre det hele komplett. Må bare finne ut hvordan først.



Men gjett hva! I dag REGNET det - det var såå deilig! Og jammen var det kaldt og, der jeg sto i en halvtime og venta på bussen, men det gjorde ingenting. Og ja - jeg har fortalt hele verden og halve jupiter allerede - men jeg fikk SKRYT i gymmen her om dagen! SKRYT! Jeg er fortsatt stolt jeg, beklager. Men det var ikke før etter timen jeg fikk vite det - for som dere kanskje har skjønt (og resten av Portugal) forstår ikke jeg portugisisk, og da læreren visstnok skrøt svarte jeg med et stygt blikk i og med at jeg trodde hun kjefta på meg for å tøye feil. Muito bom Kari.
Og jeg har begynt å lage en liten samlig jeg kaller "matteordene". Det er ikke ord relatert til matte, neinei hvordan kan dere tro noe sånt. Det er en samling ord jeg slår opp i my BFF når jeg kjeder meg til døde mens mattelæreren tegner uforståelige krusseduller på tavla. Vil dere høre hva jeg har så langt?

Papagaio - papegøye
Pneu - bildekk (haha!)
Dedo mindinho - lillefinger
Palmeira-das-canárias (det er ikke morsomt på portugisisk, men ordet var bare så morsomt på norsk) DADDELPALME!
cogumelos - sopp
barriga - mage (med skarre -r!)
..resten får dere lese når jeg kommer hjem.



Også legger jeg ved et bilde for å demonstrere "barriga" (ja han er ekte) med meg og Sara - minha amiga portugues/spansk/serbisk. Er jeg ikke fin og rød?


Mer bilder? Fixe!




Meg og NOEN av mine nye venner! (Sara, Leyanis, Mahalia og Isabelle) Dere trodde de bare var oppdiktet, eh? Vel der tok dere feil - Kari har vært sosialt aktiv dere! Jeg fortjener en klem. klem<3


Å meu Deus, vet dere hva jeg gjorde i stad eller? Dette er IQ på lavt nivå! Vel, jeg hadde vasket håret, og hadde satt det opp i slik fin turban. Så skulle jeg vaske annsiktet, men hver gang jeg bøyde meg ned over vasken sluttet vannet å renne..! Jeg ble dypt forvirret, og (her burde jeg egentlig stoppe) det var ikke før etter enda et par forvirrede forsøk at jeg skjønte at jeg skrudde av krana med turbanen min hver gang jeg bøyde meg over vasken. Diplomet kommer i posten? Jeg følte meg seriøst som hunden som jager sin egen hale, bare dummere - jeg har jo et grunnleggende utgangspunkt med IQ. velvel oversharing


åh btw - skal på AFS camp i Alentejo til helga. Hva er så kult med det? det betyr at jeg har vært her i 6 uker 6 UKER! Herregud, det føltes ut som om jeg kom hit i går, jeg tuller ikke. Tiden går fort! Det skal bli superdupermegagiga fun. Jeg feirer med et bilde!

Get it? ExChange and me - a student? Exchangestudent? Jeg er så hysterisk morsom.
Og ettersom vi skal ha med oss mat fra vårt eget land (skal spise en stor middag med mat fra hele verden, hvor kult er ikke det?!) begynte Kari å tvile. Hva kan jeg lage som er lett, ikke tar så mye tid og norsk? Så må du og ha i mente at dette er Portugal og de har søren meg ikke rømme engang. Så jeg gikk for kjøttkaker, men herregud det var litt for komplisert for hundeIQen min. Så jeg gikk for slik fin laksesandwich med eggerøre - det er litt norskt..? Og jeg trenger ikke kokkelere annet enn egg, er ikke det vidunderlig? Vi får se hvordan det går.
Oi, klokka er mye! Ikke bra for en student som har skole fra 8.15 - 18.30 med èn fritime og lunsj. Men hva vil dere vite? Se? Tell me, så slipper dere lese uendelig snakk om turbaner og min ikkeeksisterende IQ.

Så skal jeg prøve å få oppdatert litt oftere nå som jeg har tilgang. Ate ja - beijinhos!

2 kommentarer:

Marie sa...

KARII!
Jeg hadde forventa en liten takk siden jeg(jeg tror i hvertfall det var meg) introduserte deg for herlige blogspot!

:(

Kari sa...

Vel, den første bloggen min var blogspot, men jeg skjønte ingenting så jeg bytta til blogg.no
Skjønner fortsatt ikke så mye, men Thankyou sweet person som fikk meg på blogspot-veien igjen^^