fredag 23. oktober 2009

Oi. I suck at updating! Men jeg kan forsikre dere om at det er fordi jeg har det muito bom! :D Very long story to long story - dro fra Norge paa fredag med masse tristhet og masse excitement blandet i en stor kopp med uvitende forventinger. jeg dro sammen med de 7 andre jentene som ogsaa skulle til Portugal, og vi hadde en veldig bra flytur untatt litt bagasjetroebbel som loeste seg tilslutt. Vi tilbrakte helgen paa AFS camp som var superdupergoey! Moette masse kule mennesker, gjorde masse morsomme aktiviteter og hadde talentshow siste kvelden. Vi nordmennene hadde egentlig ikke noe talent fant vi ut, saa vi bestemte oss for tilslutt for aa synge nasjonalsangen. Eller, hva vi sa var nasjonalsangen - vi erstattet den med "har du hoert historien om de tre smaa fisk" MED klappebevegelsene. Ja - vi fikk wtf blikk saa det holdt! Men det var kjempegoey.

Nervene kom for alvor da det var paa tide aa moete vertsfamiliene. Oh, det var saa nervepirrende og staa og vente, var nesten saa taarene kom ! Men de var superhyggelige alle sammen og fikk meg til aa foele meg velkommen med en gang. For dere som ikke vet er det mor Paula, far Jorge, datter Susana, Maria Joâo, Ana Sofia og Rita, og soenn Alexandre. Og hunden Indy selvsagt, som tisser naar han blir ivrig. Ja det er mange, men de to eldste Susana og Maria João bor ikke hjemme til vanlig, saa det er tre soesken for det meste. Hadde med litt norsk godteri til de som slo godt ann og en portugisisk bok om Norge. Seigmenn er en slager !

I dag dro jeg paa skolen jeg skal gaa paa sammen med vertsbroren min og tre av vennene hans som skal gaa paa samme skole. De er kjempekoselige alle sammen, viste meg rundt, fikset timeplanen min og tok meg med rundt om i Alfragide. De snakker paa engelsk i blandt, men mesteparten av tiden prater de portugisisk. Jeg foeler meg saa uviten at det nesten er litt morsomt. La oss haape det forandrer seg i loepet av aaret! Og noe som er litt merkelig er at alle ler litt hver gang jeg sier obrigada - som om jeg egentlig sier potetmos eller noe saant, at jeg bare har laert feil ord. Its weird. men naa tar jeg sengen - foerste skoeldag i morra ! Wish me luck and litt til (:

Ingen kommentarer: